RAVENOL VMP SAE 5W-30 CleanSynto®

1111122-001-01-999

Specyfikacja: ACEA C3 Dopuszczenia: BMW Longlife-04, VW 504 00 / 507 00 (dla EU i Ameryki Półn.), MB 229.51 Zalecenia: MB 229.31, Porsche C30 - Cayenne Diesel, Fiat 9.55535-S1, Audi/Volkswagen G 052 195 M2, BMW/Mini 83 21 0 398 508 itd.

Więcej szczegółów

29,65 zł brutto

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL VMP SAE 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, do zastosowania we wszystkich warunkach eksploatacji w pojazdach dostawczych i osobowych. Zmniejsza tarcie, i opory pracy wyraźnie ograniczając zużycie paliwa zapewnia też doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Wydłuża trwałość filtra cząstek stałych (DPF) oraz katalizatora trójdrożnego (TWC) poprzez ograniczenie ilości cząstek popiołotwórczych w spalinach.

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Opracowany w celu oszczędności paliwa w silnikach Euro IV i V o normalnych i wydłużonych okresach wymiany oleju (możliwe do 50.000km lub 2 lata). Znakomicie nadaje się do zastosowania zgodnie z wieloma najnowszymi wymaganiami OEM.

Właściwości:

  • oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu
  • znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniające długą żywotność silnika również w warunkach jazdy z dużą prędkością
  • wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika, również w niskich temperaturach poniżej -25oC
  • bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych
  • niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju
  • brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach
  • neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających
  • wydłużone okresy wymiany oleju chronią zasoby naturalne

Klasyfikacja jakościowa / Specyfikacja:

Specyfikacja: ACEA C3

Dopuszczenia: BMW Longlife-04, VW 504 00 / 507 00 (dla Europy i Ameryki Północnej), MB 229.51

Sprawdzony w praktyce i wypróbowany w podzespołach z zaleceniem stosowania oleju wg norm:

MB 229.31, Porsche C30 - Cayenne V6 (z wykluczeniem Chin) oraz Cayenne Diesel, Fiat 9.55535-S1, Audi/Volkswagen G 052 195 M2,
G 052 195 M4, G 052 195 M6, BMW 83 21 0 398 507, BMW/Mini 83 21 0 398 508, Mercedes Benz 000 989 89 01 10, Chrysler MS-11116, Audi Motorsport V31 748 026.

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

849

EN ISO 12185

Lepkość

                         

przy 40 oC

mm2/s

71,9

DIN 51 562

przy 100 oC

mm2/s

12,0

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

163

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -30oC

mPa*s

5783

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -35 oC

mPa*s

19.200

ASTM D4684

Temperatura krzepnięcia

 

oC

-60

DIN ISO 3016

Temperatura zapłonu               (COC)

 

oC

238

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

6,6

ASTM D2896

Noack (odparowalność)

 

%

9,8

ASTM D5800/b

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,7

DIN 51 575

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.