RAVENOL FEL SAE 5W-30 CleanSynto®

1111123-001-01-999

Specyfikacja: API SN/CF, ACEA C2 Dopuszczenia: JASO DL-1 (D049RAV111) Zalecenia: PSA B71 2290; Fiat 9.55535-S1; HONDA i-DTEC/ i-CTDi; MAZDA MZR-CD/MZ-CD/CiTD, 183419/183418; TOYOTA 08880-83389/08880-83388, IVECO 18-1811 CLASSE SC1, SUZUKI itd.

Więcej szczegółów

29,78 zł brutto

Więcej informacji

Opis produktu:  

RAVENOL FEL SAE 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, do zastosowania we wszystkich warunkach eksploatacji w pojazdach transportowych i osobowych. Minimalizuje tarcie, ścieranie i zużycie paliwa zapewniając doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Poprzez wyraźną oszczędność zużycia paliwa przyczynia się do redukcji emisji spalin i tym samym wpływa na ochronę środowiska. Wydłuża trwałość filtra cząstek stałych (DPF) oraz katalizatora trójdrożnego (TWC) poprzez zmniejszoną koncentrację cząstek popiołotwórczych w spalinach. Lepkość wysokotemperaturowa (dynamiczna) HTHS >2,9mPa.s.

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Opracowany w celu oszczędności paliwa w silnikach Euro IV i V o normalnych i wydłużonych okresach wymiany oleju (możliwe do 50.000km lub 2 lata). Doskonale nadaje się do zastosowania zgodnie z wieloma najnowszymi specyfikacjami OEM.

Właściwości:

  • oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu
  • doskonała ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniający długą żywotność silnika, również w warunkach jazdy z dużą prędkością
  • wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika, również w niskich temperaturach poniżej -25OC
  • bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych
  • niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju
  • brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach
  • neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających
  • wydłużone okresy wymiany oleju chronią naturalne zasoby

Klasyfikacja jakościowa / Specyfikacja:

Specyfikacja:API SN/CF, ACEA C2

Dopuszczenia: JASO DL-1 (D049RAV111)

Sprawdzony w praktyce i wypróbowany w podzespołach z zaleceniem stosowania oleju wg norm:

PSA B71 2290, Fiat 9.55535-S1, HONDA i-DTEC / i-CTDi, MAZDA MZR-CD /MZ-CD/CiTD, Mazda 183419 / 183418, TOYOTA 08880-83389 / 08880-83388, IVECO 18-1811 CLASSE SC1, SUBARU Boxer Diesel, SUZUKI

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

850

EN ISO 12185

Lepkość

                         

przy 40 oC

mm2/s

55,7

DIN 51 562

przy 100 oC

mm2/s

10,2

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

174

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -30oC

mPa*s

4110

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -35 oC

mPa*s

11.001

ASTM D4684

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

228

DIN EN ISO 2719

Temperatura płynięcia

 

oC

-42

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

5,6

DIN ISO 3771

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,53

DIN 51 575

Noack (odparowanie)

 

%

11,1

ASTM D5800/b

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.