RAVENOL VMO SAE 5W-40 CleanSynto®

1111133-001-01-999

Specyfikacja: API SN/CF, ACEA C3 Dopuszczenia: MB 229.31, VW 502 00 / 505 00 / 505 01, Licencja: API SN Zalecenia: BMW Longlife-04, Porsche A40, Ford WSS-M2C917-A, Fiat 9.55535-S2, Fiat 9.55535-GH2, Audi/VW G 052 167 M2, BMW 81 22 9 407 002, itd.

Więcej szczegółów

26,04 zł brutto

Więcej informacji

Opis produktu:  

RAVENOL VMO SAE 5W-40 to w pełni syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS z technologią CleanSynto® dla samochodów osobowych do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Minimalizuje tarcie i zużycie paliwa zapewniając doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Poprzez wyraźną oszczędność zużycia paliwa przyczynia się do redukcji emisji spalin i wpływa na ochronę środowiska. Wydłuża żywotność filtra cząstek stałych (DPF) i trójdrożnego katalizatora (TCW) poprzez zmniejszoną ilość cząstek popiołotwórczych w spalinach. Poprawia trwałość silnika.

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Opracowany specjalnie do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami co więcej znakomicie nadaje się też do silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych z turbodoładowaniem lub bez. Ze względu na specjalny skład znakomicie nadaje się do wydłużonych przebiegów zgodnie z najnowszymi wymogami specyfikacji OEM.

Właściwości:

  • oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu
  • znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniające długą żywotność silnika również w ekstremalnych warunkach
  • wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika również w niskich temperaturach poniżej -30oC
  • właściwe funkcjonowanie hydropopychaczy zagwarantowane we wszystkich temperaturach
  • bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych
  • niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju
  • brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach
  • neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających
  • wydłużone okresy wymiany oleju

Klasyfikacja jakościowa / Specyfikacja:

Specyfikacja: API SN/CF, ACEA C3

Dopuszczenia: MB 229.31, VW 502 00 / 505 00 / 505 01, Licencja: API SN

Sprawdzony w praktyce i wypróbowany w podzespołach z zaleceniem stosowania oleju wg norm:

BMW Longlife-04, Porsche A40, Ford WSS-M2C917-A, Fiat 9.55535-S2, Fiat 9.55535-GH2, Audi/Volkswagen G 052 167 M2, G 052 167 M4 (MX), G 052 167 M6 (MX), BMW 81 22 9 407 002, BMW 81 22 9 407 029, BMW 81 22 9 407 547, Mercedes Benz 000 989 82 01

 Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

jasnobrązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

848

EN ISO 12185

Lepkość

                         

przy 40 oC

mm2/s

87,5

DIN 51 562

przy 100 oC

mm2/s

14,4

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

171

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -30°C

mPa*s

6375

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -35 oC

mPа*s

21.100

ASTM D 4684

Test Noack (odparowanie)

 

%

8,8

ASTM D5800/a

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

242

DIN ISO 2592

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,77

DIN 51 575

Temperatura krzepnięcia

 

oC

-45

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

7,2

DIN ISO 3771

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.