RAVENOL EFE SAE 0W-16 CleanSynto®

1111103-001-01-999

Specyfikacja: API SN
Zalecenia: Honda 08215-99974, 08216-99974, 08232-P99S1LHE, Honda Ultra Next, Ultra Green, Hybrid Engine Nissan KLANM-01A04 Extra Save X Eco, Mitsubishi MZ102661, MZ102662, Mitsubishi DiaQueen ECO Plus, Toyota 08880-11005.

Więcej szczegółów

42,30 zł brutto

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W-16 to w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii CleanSynto® sformułowany z udziałem trójatomowego molibdenu i OFM (Organic Friction Modifiers), w celu obniżenia tarcia, zużycia mechanicznego oraz zużycia paliwa do minimum. Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika, co wpływa na optymalne bezpieczeństwo smarowania w zimnej fazie pracy. Pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Wspiera ochronę środowiska poprzez redukcję emisji zanieczyszczeń dzięki znacznej oszczędności paliwa. Pierwszy na świecie olej silnikowy licencjonowany i dopuszczony przez API o specyfikacji API SN i lepkości SAE 0W-16.

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Jako lekkobieżny olej silnikowy nadaje się do wymagających silników o wysokich osiągach. Zaleca się go do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych, łącznie z wersją turbo i silnikami z wtryskiem bezpośrednim oraz szczególnie zalecany do pojazdów hybrydowych we wszystkich warunkach eksploatacji, jeśli producent silnika zaleca olej Low-Viscosity o klasie lepkości 0W-16, 0W-20 lub 5W-20.

Właściwości:

  • oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu
  • znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości również w warunkach szybkiej jazdy zapewniają długą żywotność silnika
  • znakomite właściwości w zimnej fazie pracy również w niskich temperaturach poniżej -35OC
  • bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacji
  • niska skłonność do parowania, co wpływa na niskie zużycie oleju
  • brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach
  • neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających
  • ekologiczny - wydłużone okresy między wymianami oleju chronią zasoby naturalne

Klasyfikacja jakościowa / Specyfikacja:

Specyfikacja: API SN

Sprawdzony w praktyce i wypróbowany w podzespołach z zaleceniem stosowania oleju wg norm:

Honda 08215-99974, 08216-99974, 08232-P99S1LHE, Honda Ultra Next, Ultra Green, Hybrid Engine Nissan KLANM-01A04 Extra Save X Eco, Mitsubishi MZ102661, MZ102662, Mitsubishi DiaQueen ECO Plus, Toyota 08880-11005

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

zielony

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

843,1

EN ISO 12185

Lepkość

                         

przy 40 oC

mm2/s

38,36

DIN 51 562

przy 100 oC

mm2/s

7,24

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

---

156

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -35°C

mPa*s

4400

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -40 oC

mPа*s

10400

ASTM D3829

Temperatura płynięcia

 

oC

-58

DIN ISO 3016

Test Noack (parowanie)

 

%

8,2

ASTM D5800/b

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

6,17

DIN ISO 3771

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,9

DIN 51 575

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

2,4

CEC L-036-90

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.